top of page
Search
  • galildi

Mit adott nekem a Pilates?


Hiszed vagy sem (ma már én sem hiszem, de tényleg!) elérkeztem oda, hogy elkezdődött az itt fáj, ott fáj időszakom. Pedig nem voltam még idős, semmilyen értelemben, valahogy mégsem stimmeltek a dolgok. De – mint mindenki – én is úgy voltam vele, hogy hát igen, ez van, egy multinál ülök naphosszat a gép előtt, szültem egy gyereket, eljött a B oldal…


Aztán egyszer egy nyaralás alkalmával betévedtem a wellness hotel fitness termébe. Gondoltam, benézek, itt még nem voltam, úgyis van még fél óra a következő szauna szeánszig. Egy kedves fiatal hölgy fogadott, örül, hogy ott vagyok – mondta, mindjárt kezdődik a Pilates. Mondtam, jó, persze, azt se tudom, mi az, meg amúgy is nyaralok, nehogy már tornával töltsem az időmet, amikor jókat üldögélni is lehet, mondjuk a medence mellett, a szaunában, az étteremben, a főtéren zenehallgatás közben, a padon fagyizás közben… Aztán jöttek még többen is, mindenki örült, hogy ott lehet. Nem nagyon értettem, de ekkor már halál ciki lett volna, ha kimenekülök, hát maradtam.

És ez lett életem egyik legjobb döntése!


Mert ekkor találkoztam először a Pilates-el. Végigtornáztam, nem haltam bele, hisz mondta az oktató hölgy, hogy ha akarok, nyugodtan pihenhetek. Ha akarok, csak feküdjek a matracon, és érezzem jól magam. Ha akarok, nem kell tornázni, csak élvezni a társaságot, ezért jöttünk, nem? Hát, de… Egyszer álltam meg, mert akkor már tényleg nehéz volt, nem bírtam tovább emelni a lábam.


És hogy mi volt, amikor kijöttem…? Semmi. Még. Aztán éreztem, hogy nem kikászálódok a napozó ágyból, hanem kipattantam, amikor a férjem szólt, hogy ezt a szeánszot azért már ne hagyjam ki, főleg holmi torna miatt (ide képzelj bele egy jó kis szájbiggyesztést is!) Szauna be, szauna élvez, szauna ki, leül, feláll, sétál, és egyszer csak azt veszem észre, hogy megyünk vacsizni, viszont én végigpörögtem a nap hátralévő részét, nem fáj a vállam, a hátam, a csípőm… Nem akartam elhinni! Egyszer voltam egy ilyén izén, tornán vagy min, és ez van???? Na, akkor nézzük csak, mi volt ez…?


Hát ez volt a Pilates! Mindez úgy 8 éve történt.


Innentől folyamatosan jártam órákra, több oktatót is „kipróbáltam” mire ráakadtam arra, aki mellett maximálisan biztonságban és maximálisan elégedetten éreztem magam, és minden óra után jól el is fáradtam. Búcsút intettem a csípőfájásnak, derékfájásnak, a vállammal azóta sincs semmi gond. Úgy emelem a kimosott több kiló ruhát, hogy észre sem veszem, a kutyámmal simán gyalogolok akár egy órát is, és nemhogy elfáradok, hanem kifejezetten élvezem a tempós gyaloglást is. Az emeletre felszaladni, lehajolni a cipőm bekötni, végigporszívózni 200 négyzetmétert? Meg se kottyan!


Később elvégeztem az alap, majd a profi oktatói tanfolyamokat is, így ma már én vezetem az órákat, én segítek másokat is elindulni az úton abba az életbe, ahol én uralom a testem, azt teszek, amihez kedvem van. Büszke vagyok arra, hogy 45 év elmúltával fiatalnak, rugalmasnak érzem a testem, és hogy jobb formában vagyok, mint a húszas éveimben!


Nekem ezt adta a Pilates. Gyere el, tornázz velem, és aztán meséld el, Neked mit adott akár már az első óra is!

1 view0 comments
bottom of page